Průvodci školy a školky

Marie Kroužecká – průvodce školáků, pomocný průvodce předškoláků

Marie KrouzeckaNarodila jsem se v Brandýse nad Labem a bydlím zde do dnes, protože kořeny mé rodiny jsou pro mě velmi důležité. Stejně důležité, jak se postupem času ukázalo, byly i mé záliby z dětských let. Má životní cesta mě na nějaký čas zavedla jiným směrem, vystudovala jsem VOŠ obor fyzioterapeut a do první mateřské dovolené jsem v oboru pracovala. S narozením prvního syna jsem se začala vzdělávat ve směrech týkajících se výchovy dětí. Tříleté studium Vědomého rodičovství Mgr.Hašplové vše odstartovalo. Poté následovala řada kurzů např. Respektovat a být respektován, Bachovy květové esence. Když se narodil druhý syn, věděla jsem s jistotou, že se vydám směrem učitelským. Po roční praxi v družině jsem absolvovala tříleté studium Waldorfského semináře pro základní školu, které mi velmi otevřelo obzory i mé vlastní možnosti. Následně jsem si dálkově dodělala vzdělání – obor předškolní pedagogika a mohla tak začít učit v mateřské škole. Tři roky jsem vedla s kolegyní lesní třídu v našem městě. S dětmi jsme si užívaly neobvyklé prostředí jurty. V březnu tohoto roku jsem absolvovala Jarní školu matematiky prof. Hejného, velkou inspirací jsou pro mě také kurzy Čtením a psaním ke kritickému myšlení. Náš nejmladší syn byl pro mě velkým impulsem zvážit, zda vzdělávání v klasické škole, je naše cesta. Nakonec za velké podpory rodiny, mých dvou nejbližších kolegyň a některých rodičů vznikl nápad a Mandala je na světě. S manželem vychováváme tři syny. Máme rádi hudbu, stanování, přírodu a těšíme se, co nám Mandala přinese do života nového.

Kateřina Konrádová – průvodce předškoláků, pomocný průvodce školáků

katkaMé dětství provázel vztah k přírodě – tatínek byl vášnivý milovník přírody a chovatel psů, okolní lesy a Černínovsko, kde jsem vyrůstala, tak byly přirozenou součástí našich procházek. Letní prázdniny jsem s nadšením trávila v malé vesničce Varvažov v Jížních Čechách u babičky s velkým hospodářstvím. První zásadní zkušeností s dětmi byl můj pobyt v Anglii, kde jsem strávila dva roky jako chůva. Starala jsem se o děti od 3 měsíců až do 8 let.
Po narození syna jsem se začala více zajímat o různé výchovné směry a přístupy, které podporují přirozenou kreativitu a rozmanitost dětí. Díky blízkým přátelům jsem pronikla do problematiky dětí v náhradní rodinné péči a poznala tak, co dokáže nedostatek péče, lásky a rozvoje v raném dětství, a to nejen u dětí handicapovaných…

Následování intuice a podpora mých blízkých mě na konec zavedly tam, kde je mé místo. K dětem. A odtud to byl už jen malý krůček k Marušce a ke Kamile. Díky Marušce jsem pronikla k jádru Waldorfské pedagogy, kterou považuji za velice přirozenou. Nyní si doplňuji vzdělání v předškolní pedagogice, zajímám se o alternativní koncepty výchovy a vzdělávání, absolvovala jsem kurz Jóga pro děti.

Ráda trávím čas s dětmi společným tvořením i volnou hrou. Věřím, že přirozená empatie může být cestou k porozumění a sdílení, stejně tak jako předsudky mohou být klínem v komunikaci. Miluji tvoření, divadlo, památky a po můj bok neodmyslitelně patří má věrná psí holčička Faya. Těším se na společně strávený čas v Mandale, na obohacující chvíle a nové výzvy.

Mgr. Kamila Mrázová – průvodce dětí, komunikace s rodiči

Kamila MrazovaVystudovala jsem Filozofickou fakultu UK– obor Český jazyk a literatura a Čeština v komunikaci neslyšících, státní zkoušku jsem dělala také z Pedagogiky a psychologie pro učitele. Učitelství pro 1. stupeň ZŠ jsem si doplnila na jihočeské univerzitě.

Až do nástupu na mateřskou dovolenou jsem pracovala v personálním marketingu společnosti Unicorn. Po narození první dcery jsem začala vidět život z jiných úhlů než doposud, začala jsem se zabývat tím, jak vychovávat své děti v souladu s přírodou, jak je vychovávat, abych nepopírala jejich osobnost, neubíjela v nich jejich fantazii a kreativitu a zároveň je vedla k pravým lidským hodnotám. Být s dětmi a provázet je jejich životem mě naplňuje a dělá mi velkou radost. V souvislosti s tím jsem absolvovala některé kurzy, z nichž nejvíce mě oslovila Škola lásky v rodině dle etiky Jiřiny Prekopové, Respektovat a být respektován. K porozumění waldorfské pedagogice mi pomohlo studium Léčebné pedagogiky na Akademii sociálního umění Tabor. Velké nadšení ve mně vzplanulo také po absolvování kurzu Hejného matematiky. Stála jsem u zrodu Rodinného klubu Klíček ve Staré Boleslavi, kde jsem působila jako pedagog a lektorka klubu Poupata. Část prázdnin trávím jako lektorka dětských táborů.

Komunitní školu Mandala považuji za svou velkou životní výzvu a částečně i jako splnění svého snu. Moc se těším na dobrodružsví, která budeme společně s dětmi prožívat.

Ing. Eva Valíková – průvodce školního klubu, lektorka odpoledních kroužků

EvaOd malička jsem měla po svých rodičích výrazně vyvinuté sociální cítění. Maminka učila na učilišti pro postižené a do školy mě brala s sebou, pravidelně jsem jezdila s dětmi i na výlety a zájezdy. Nikdy mi nepřišlo divné se s nimi bavit, a možná i proto jsem po gymnáziu začala na částečný úvazek pracovat jako koordinátor a asistent chráněného bydlení. Dobře mi bylo se zvířaty, které jsem neustále někde zachraňovala, proto jsem se rozhodla jít tímto směrem a studovat na České zemědělské škole obor Speciální chovy se zaměřením na chov exotických zvířat a na magisterském studiu pak obor Kynologie. Už osm krásných let je mojí nejlepší přítelkyní čtyřnohá kříženka Joyce. Moje první setkání s prací s dětmi bylo při studiu na vysoké škole, kdy jsem si začala přivydělávat hlídáním dětí v rodinách. Následně jsem pracovala brigádně v pražské Montessori pohybové školičce a Kouzelné fazolce. Po ukončení vysokoškolského studia jsem hledala práci v oboru, což nebylo jednoduché, pokud jsem se nechtěla přestěhovat, což pro mě nepřipadlo v úvahu. Začala jsem tedy hledat práci, kde bych mohla být s dětmi. Od kamaráda jsem dostala typ, šla na pohovor do brandýské eko školky a vyšlo to. Zde jsem pracovala dva roky a potkala Marušku s Katkou. Potom jsem nastoupila na mateřskou dovolenou se synem Jonáškem. Vzdělání v oboru předškolní a mimoškolní pedagogiky jsem si doplnila na střední škole MAJA. Na jaře jsem dostala nabídku vést kroužky v Mandale, což jsem s radostí přijala a těším se na nové zážitky s dětmi a spolupráci s lidmi, kterým záleží na tom, jak citlivě přistupovat k dětem a smysluplně je rozvíjet.